objednání: 775 353 206


 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOVOLTE, ABYCH SE PŘEDSTAVILA. ↓

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KDO JSEM A CO DĚLÁM. 

Jmenuji se Karla Maříková a žiji střídavě v moravskoslezské obci Horní Bludovice a v Jemnici na pomezí jižní Moravy a Čech. Mám to velké štěstí, že své povolání vykonávám již dlouho, a přitom stále velmi ráda.

Po studiu na filozofické fakultě jsem působila ve školství, později jsem své pedagogicko psychologické kompetence rozšířila o terapeutické umění. Velmi brzy jsem totiž naléhavě vnímala u sebe i u kolegyní a kolegů, u žáků a studentů, ba i u jejich rodičů, že kromě "dělání si starostí" o vzdělávání v úzkém slova smyslu je neméně potřeba "dělat si starosti" o psychickou pohodu v procesu vzdělávání (a věru nejen v něm...).

Postgraduálně jsem tedy absolvovala studium - komplexní výcvik v psychoterapii, výcvik v systemické párové a rodinné terapii, výcvik v narativní terapii a později dva výcviky opravňující mne k výkonu supervize a koučování v pomáhajících profesích. K tomu zhruba desítku dalších specializačních vzdělávacích programů.  

Kvalitu své terapeutické a poradenské práce udržuji tím, že pravidelně spolupracuji s profesionálními psychoterapeuty - supervizory, a samozřejmě se nadále vzdělávám.

Jsem členkou České asociace pro psychoterapii (ČAP) a členkou českého institutu pro supervizi (ČIS).

Pracuji jak s jednotlivci nebo páry, tak s vícečlennými skupinami či pracovními týmy - to při vzdělávání a supervizi.

V individuálních a párových sezeních přicházejí klientky a klienti s nejrůznějšími potřebami nebo obtížemi. Někteří žádají spíše jednorázové psychoterapeutické poradenství, jiní se rozhodnou pro delší spolupráci.

S žádostí o pomoc se na mne obracejí též rodiče, kteří mají problémy se svým potomkem, ale současně třeba i sami se sebou či mezi sebou. Není pak samozřejmě neobvyklé, že se taková situace projeví jako obtíž celé rodiny. Proto je v nabídce mých služeb více možností, jak hledat zlepšení pro všechny, koho se "to trápení" dotýká.

Vedle rodičů tvoří významnou skupinu mé klientely učitelé resp. vychovatelé. Pracuji s nimi buď terapeuticky, často v oblasti sebepoznání a rozvoje osobnosti, nebo preventivně - zde bývá nejčastějším zadáním prevence stresu a syndromu vyhoření, případně doplněné o nácvik relaxačních technik.

Ředitelky a ředitelé škol "objevují" poslední dobou se zadostiučiněním velký užitek, který celému týmu, ale také jim osobně, přináší specifická inovativníní forma vzdělávání, jakou je supervize. Supervize poskytuji též pracovníkům ve zdravotnictví a v oblasti sociální práce.

Častou formu mé práce představuje také další vzdělávání  tzv. pomáhajících profesionálů v oblasti psychosociálních dovedností - nejžádanějšími tématy jsou efektivní komunikace, zdravě sebevědomé, tedy asertivní jednání, umění sebereflexe, zvládání emocí nebo řešení konfliktních situací.

Témata tzv. soft skills, tedy psychosociálních dovedností jsou žádána rovněž v rámci firemního vzdělávání - jedná se buď o školení manažerů, nebo se vzdělávají společně členové pracovních týmů.

Významnou oblastí, jíž se ve své praxi věnuji, a která se promítá do veškeré mé práce, je efektivní vedení profesionálního (konstruktivisticko systemického) rozhovoru.

 

dále: VZDĚLÁNÍ A PRAXE V OBORU  -  HOME

 

 

 

 

MLUVENÍ O PROBLÉMECH VYTVÁŘÍ PROBLÉMY. 

MLUVENÍ O ŘEŠENÍ VYTVÁŘÍ ŘEŠENÍ.

Steve de Shazer